Måndag



I Dag är det 4 veckor kvar till beräknad förlossning ! :D <3 Så får vi hoppas på att den vill komma då så att det inte drar ut på tiden !

Barnrummet är snart klart, måste få joel att flytta ut en ful gammal bokhylla bara (PASSAR INTE IN). Sen så ska ni få se bild på det klara barnrummet ! :)



Joel har äntligen börjat med badrummet i helgen och allt är istortsett utrivet (förutom toaletten) . Iveckan kommer rörmokaren och så ska vi kolla på kakel. Så innan bebis kommer är det sagt att det ska vara klart iaf !


Snart ska jag åka in till MAXI med Emma och Johanna för att handla lite mat, sen bär det hem igen för att laga lite mat tillsammans var det tänkt ..
Imorgon ska jag nog baka småkakor tills helgens kalasfirande, Hjärtat fyller nämligen år på onsdag och ska bli firad på Fredag och lördag.
Så det blir mycket städ och pyssel nu hela veckan, PHUUUUW !! Fint ska det vara när vi får gäster. Vissa utav dom har ju aldrig varit här heller.




Var tvungen att lägga upp en gammal kanske inte så vacker bild. Men så annorlunda jag såg ut tycker jag.
Graviditeten har förändrat mig massa utseende mässigt ser man när man tittar tillbaka på gammla bilder.

Kommentarer
Postat av: Anonym

SÖT ! :)

2010-11-08 @ 12:52:17
Postat av: mo

bygga om badrummet exakt innan förlossning kanske inte är det smartaste, tänk på allt byggdam, du vet ju säkert hur viktig ren luft är för dom SMÅ,

2010-11-09 @ 00:46:03
Postat av: Anonym

byggdamm•

2010-11-09 @ 00:47:14
Postat av: Elin svarar

Men hur orkar man ens kommentera en sådan kommentar? Tror du jag sitter i byggdammet när joel renoverar badrummet?? STÄNDA DÖRRAR..

2010-11-09 @ 09:39:26
Postat av: Anonym

men tror du inte det går igenom dörrarna? jag hade för mig jag läste att du ville ha komentarer jag säger bara vad jag tror, dammet e farligt tro mig det kanske till o med e så att ni får asbest dam i lägenheten, googla asbest om du inte vet vad det är!

2010-11-09 @ 12:19:13
Postat av: Elin svarar

Uppenbarligen så känner du mig och min familj, med tanke på att du vet hur vårat renoveringsprojekt kommer att se ut !Så en fråga till personen som verkar veta allt. Vart kommer byggdammet ifrån??? Vi ska kakla/klinka i vårat badrumm !!! så vart finns det farliga dammet?

2010-11-09 @ 15:09:59
Postat av: Anonym

det beror på, e det lägenhet? det blir farligt damm när ni river ner kaklet, sen när ni tagit bort det bakom gipset eller va nu väggarna består ac bakom det finns farlig isolering som heter asbest, jag antar att ni " billade " ner det o då kan det ju hända att man slår igenom, men ni kanske har betong rakt bakom kaklet i vilket fall hoppas jag ni har minst en dammfälla, skriver det inte för o va dryg, säger det bara för att barnet absolut inte ska andas in olika dammer o mögel vilket kan bidra till asma o såvidare! vad spelar det för roll om du har namnet du vet ju inte vem jag är för det!

2010-11-09 @ 16:05:09
Postat av: joel

vem får ens för sig o renovera ett badrum nån vecka innan man ska ploppa ut ungen??

2010-11-09 @ 16:11:52
Postat av: Anonym

men om ni redan har rivit ner allt så är ju dammet redan borta eller hur?

2010-11-09 @ 16:13:54
Postat av: Elin svarar anonym

Vi bor i ett hus !För det första är det inget kakel som ska eller har rivits ner, det var våtrumms mattor. Vi ska sätta kakel ! Väggarna består inte heller av gips utan masonitskivor !! Nej ingen isolering heller ! Så nu vet du det !

2010-11-09 @ 16:41:21
Postat av: Elin svarar Joel

Joel vart har du fått för dig att det är en vecka kvar??



Jag kan säga att så är inte fallet !

2010-11-09 @ 16:42:10
Postat av: Elin svarar

JOEL är samma person som kommentarerna innan !!!

Varför lägga en dryg kommentar strax efter du kommenterat ? plus en kommentar till efter det?



2010-11-09 @ 16:46:55
Postat av: Anonym

du vann elin! grattis :) tråkigt bara att ni inte har nått vatten :(

2010-11-10 @ 10:28:47
Postat av: Elin svarar

Jag vann ? Nu förstår jag inte riktigt? :)

2010-11-10 @ 17:04:27
Postat av: Anonym

jag hade fel från början med badrummet, jag tog för givet att det skulle stå halv färdigt när barnet kom typ o massa byggdam o material över allt, men du verkar ju ha bra koll på grejjerna du elin :)

2010-11-10 @ 19:33:44
Postat av: Elin Svarar

Det är de som vart saken hela tiden, att vi ska bli färdiga med badrummet innan plutten kommer ! Inte vill vi ha massa byggdamm när vi har en liten hemma. Det är korkat ! :)

2010-11-11 @ 15:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0